آموزش تجارت الکترونیک - بازاریابی مبتنی بر داده ها یا بازاریابی داده محور
 
» تعداد مطالب :
» آخرین بروز رسانی :
» آخرین بازدید :

   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

مدتی است در خصوص بازاریابی بر مبنای داده ها یا اصطلاحا دیتا مارکتینگ Data Marketing  قصد نوشتن مطالبی رو دارم تا یافته های این موضوع را که بحث  داغ کسب و کارهای هوشمند یا کسب و کارهای پلتفورمی  در دنیا می باشد به صورت مقالات مجزا در اختیار علاقه مندان تجارت الکترونیکی قرار دهم .


اگر در تقسیم کسب و کارها در عصر اطلاعات یک تقسیم کلی داشته باشیم با دو ساختار سنتی و کسب و کارهای هوشمند مبتنی بر فن اوری اطلاعات رو به رو خواهیم شد در کسب و کارهای سنتی حرکت و تدوین استراتژی نهایت مبتنی بر تحقیقات بازار و پژوهش های میدانی می باشد ، و بازخورد های تحقیقات بازار و مشاهدات ومصاحبه ها از شیوه و رفتار مصرف کنندگان خط مشی تغییر یا توسعه الگو ها و استراتژی کسب و کار های  می باشد که معمولا روش های سخت و هزینه بر می باشد ، منتهی مراتب با تعییر الگو های خرید و مصرف و توسعه روز افزون کسب و کار های اینترنتی انچه مدیریت هر بخش کسب و کار را سریعا در قلمرو خود در دست می گیرد نتایج حاصل از تحلیل  داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل  داده های کسب و کار از وب سایت یا اپلیکیشن و یا هر نرم افزار وابسته به فروش و کسب و کار است که باعث تدوین درست هدف گذاری ها و استراتژی های فروش می گردد که دیگر مبهم و بر مبنای حدسیات نمی باشد که با توجه به حرکت  کسب و کار بر مبنای تحلیل درست دادها می باشد طبیعتا آمار فروش در برنامه های بعدی شرکت به دلیلی شناسایی درست خواسته ها و نیاز های مشتریان بر مبنای استفاده درست از داده ها در تصمیم گیری و به عبارت دیگر تطابق و مچینگ  Matching این داده ها در تجزیه و تحلیل مشتری و اگر بهتر اشاره کنم ساختار انتظارات و عرضه و تقاضا  و سلیقه مشتری و طبقه بندی آنها سهولت و دسترسی های اسانی برای تصمیم گیرهای هدفمند ایجاد می نماید  . سرعت رو به رشد تجارت الکترونیک در ایران  این اتفاق را روز به روز گسترش می دهد و همین موضوع باعث اضمحلال و از بین رفتن توان کسب و کار های سنتی در تقابل با  کسب و کارهای نو می باشد .


payk_حسین_زینی_وند_مدرس_دوره_های_تجارت_الکترونیکی.jpg


جالب اینکه در بازار یابی مبتنی بر داده ها صرفا داده های کسب و کار ما شامل داده های داخلی نمی باشد و در هنگام طراحی ساختار دیتا گیری پلتفورم های خود می توانیم از  انتظارات و  اطلاعات لازم از  رقبا  در خصوص محصولات و خدمات مشابه  دیتا گیری کرده و داشته باشیم .  بازار یابی بر مبنای دیتا به نظر بنده با توجه به روند رو به رشد تجمعی داده ها و درک شهودی از تغییرات تدریجی رفتار مشتریان از داده ها در هر مقطع زمانی مقایسه ای نسب به دور قبل رشد قابل توجهی در فروش ما ایجاد نماید .



 حالا تصور کنید این داده ها را به بخش های دیگر سازمان تسریع دهیم  با همین داده ها می توانیم عملکرد منابع انسانی را در واحد های خرید ،  توزیع ،  تبلیغات و خدمات مشتریان  و حتی فرا تر اگر  شرکت ما یک شرکت بورسی می باشد در قیمت گذاری رقابتی و حتی  ساختار توسعه سهام  شرکت نقش حیاتی داشته باشد و همین مبنای درست بر  اساس بازاریابی بر مبنای داده که در اصل ساختار تطابق ایجاد می کند باعث مزیت رقابتی برای شرکت ما نسبت به رقبا می گردد  که در این مورد نیز تصمیمات و استفاده درست از بازخوردهای داده ها در این فرایند بازاریابی نیاز به افراد متخصص هر بخش خود را نیز دارد . ادامه دارد ... 


حسین زینی وند 

تاجر الکترونیک 

مجری و مدرس پروژه ها و کارگاه های عملی  تجارت الکترونیک 

کانال تلگرام ما 


تلفن  :  88720880    


 09121870651

 صفحه اینستاگرام 

Image result for instagram.
جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی عکس زیر کلیک کنید 







:: مرتبط با: آموزش تجارت الکترونیک , مقاله تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: آموزش تجارت الکترونیکی , آموزش تجارت الکترونیک , حسین زینی وند تاجر الکترونیک , دوره های آموزش تجارت الکترونیک در تهران , حسین زینی وند مدرس دوره های تجارت الکترونیک ,
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو